NABORYInformacje o naborach, terminy i dokumenty

Telefon Bezpieczeństwa dla turystów

Telefon Bezpieczeństwa – 0 800 200 300; +48 608 599 999 – od 1 czerwca do 30 września, od godz. 10.00 do 22.00

Jak co roku w sezonie letnim uruchomiony został „Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych przebywających w Polsce”. 25 maja zostało podpisane porozumienie przez wiceminister sportu i turystyki Katarzynę Sobierajską, prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szmytke, komendanta głównego policji gen. insp. Andrzeja Matejuka i szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców Rafała Rogalę.

Działający od 1 czerwca „Telefon bezpieczeństwa” umożliwia nie tylko pomoc w nagłych sytuacjach kryzysowych, które mogą spotkać zagranicznych turystów, ale oferuje także wsparcie w sprawach związanych z np.: kłopotami ze zdrowiem, zaginięciem dokumentów, jak też uzyskaniem informacji turystycznej.

Turyści, podobnie do lat ubiegłych, skorzystać mogą z bezpłatnej infolinii 0 800 200 300 dla telefonów stacjonarnych, a także z płatnego według cenników sieci numeru telefonu komórkowego: + 48 608 599 999.

Profesjonalna informacja i pomoc
Telefon działał będzie do 30 września w godzinach 10.00-22.00 pod nadzorem Komendy Głównej Policji. Operatorzy doradzać będą w sytuacjach wymagających interwencji służb publicznych lub, stosownie do potrzeb, kontaktować będą poszkodowanych z kompetentnymi instytucjami, między innymi z dyżurnymi jednostek policji na terenie całego kraju. Każda dzwoniąca osoba otrzymuje profesjonalną i pełną informację o służbach ratunkowych, numerach telefonów alarmowych oraz porady, jak zachować się w czasie kolizji lub wypadku drogowego, jak powinna postępować w przypadku, kiedy stanie się ofiarą przestępstwa, czy zdarzenia losowego zagrażającego jej, innym osobom lub mieniu.

Z telefonu korzystać mogą cudzoziemcy porozumiewający się w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim. O tej przydatnej usłudze turyści dowiadują się między innymi z lektury ulotek, które w co najmniej 3 wersjach językowych kolportowane są przez wybrane polskie ambasady, Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej, rozdawane na przejściach granicznych, lotniskach, centrach informacji turystycznej. Numery telefonów widnieją też na portalu narodowej organizacji.

Infolinia z powodzeniem spełnia swoje zadania
Telefon bezpieczeństwa uruchamiany jest w Polsce w okresie sezonu wakacyjnego od roku 2002 roku. Kilkuletnie doświadczenia pokazują, że infolinia z powodzeniem spełnia swoje zadania służąc pomocą obcokrajowcom., którzy znaleźli się w sytuacji wymagającej interwencji ze strony policji. W okresie wzmożonego ruchu turystycznego stanowi również wsparcie dla terenowych jednostek policji, między innymi w sytuacjach konieczności kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest utrudniony.

Wspólne przedsięwzięcie Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Komendy Głównej Policji i Urzędu do Spraw Cudzoziemców stanowi element systemu bezpieczeństwa w obrębie granic Unii Europejskiej, sprzyja zarazem właściwemu kształtowaniu wizerunku naszego kraju jako bezpiecznego i przyjaznego turystom.

Źródło: IT.tarnow.pl, Aktualności Turystyczne